Kuulsus ehk laialdaselt tuntud isik on keegi keda saadab laiendatud meedia ja avalikkuse tähelepanu. Meid kõiki huvitab mida nad teevad ja seega omavad nad mõju meie elu üle. Kui kedagi ei huvita, siis ikkagi staarid mõjutavad meie elu müüjatena. Tänapäeva turunduses on kuulsuste kasutamine levinud trikk. Nad on nii armsad, ilusad, veatud, seksikad, rikkad, meeldivad inimesed ja eeskujud. Tegelikult tahaks ise ju ka sama võimas olla. Kuulsad inimesed mõjutavad meid kõiki ja sellest on aru saanud tootjad ja turundusinimesed.
Suur osa inimestest näeb staare eeskujuna, kelle moodi tahaks olla. Kõige suurem tung on loomulikult isikliku välimuse kategoorias. Olgu need siis riided, pesemisevahendid või paremad kehakuju vormid. Inimesed soovivad alati paremad välja näha ja ihaldusväärsemad olla, kui nad on. See tung mõjutab olulisel määral inimeste ostukäitumist.
Vaevalt on nii väga juhusega tegemist, et juuksehooldusvahendite tootjad on oma kollektsioonid teinud rohkem kui 12-le eri värvi juustele. Seda enam kui Hollywoodi ja telestaaride seas on olemas kõik tüübid – blondid, brünetid, mustapealised ja punakaspruunid mehed/naised. Need sümboliseerivad suuremaid inimgruppe ühiskonnas. Seega, kes soovib pürgida kuulsuste poole, sellele on variant olemas. Seda on ka Eestis näha, kus Garnier on kasutanud kohalike tuntusi Andres Operit ja Kleer Maibaumi või L’Oreal välismaiseid Eva Longoriat ja Jennifer Anistoni.
Suur osa inimestest näeb staare eeskujuna, kelle moodi tahaks olla. Kõige suurem tung on loomulikult isikliku välimuse kategoorias. Olgu need siis riided, pesemisevahendid või paremad kehakuju vormid. Inimesed soovivad alati paremad välja näha ja ihaldusväärsemad olla, kui nad on. See tung mõjutab olulisel määral inimeste ostukäitumist.
Vaevalt on nii väga juhusega tegemist, et juuksehooldusvahendite tootjad on oma kollektsioonid teinud rohkem kui 12-le eri värvi juustele. Seda enam kui Hollywoodi ja telestaaride seas on olemas kõik tüübid – blondid, brünetid, mustapealised ja punakaspruunid mehed/naised. Need sümboliseerivad suuremaid inimgruppe ühiskonnas. Seega, kes soovib pürgida kuulsuste poole, sellele on variant olemas. Seda on ka Eestis näha, kus Garnier on kasutanud kohalike tuntusi Andres Operit ja Kleer Maibaumi või L’Oreal välismaiseid Eva Longoriat ja Jennifer Anistoni.

Kuulsateks saavad ka juuksurid, kes disainivad ja kohendavad staaride päid. Kuid kõige kuulsamad on staarid ikkagi ise, oma juustega. Tuntumatest tuntum soengu muutja on David Beckham. Tema soengute hea külg on see, et need on suhteliselt lihtsad lõikused ja ei maksa väga palju. Seega, on need poisikestele üle maailma kätte saadavad ja seeläbi saavad oma fännlust veelgi enam välja näidata. Samamoodi on armsaks saanud ka Jennifer Anistoni soeng seriaalist „Sõbrad”.

Sama oluline, kui läbi juuste raha teenimine on ka ideaalse keha müümine. Kõigepealt keha trimmimine. Ühe tuntuma varaseima treeningvideo „Workout” tegi Jane Fonda 82. aastal, mida on nüüdseks müüdud üle nelja miljoni eksemplari. Loomulikult on tal õigused oma nimele ja autoriõigustele, mis teenisid talle märkimisväärse koguse raha. Toote siiski aitab maha müüa tema kuulsus ehk kellekski olemine. Ja loomulikult Cindy Crawford. Seksikamast küljest ja midagi kaasaegsemat on Carmen Electra striptiis aeroobika dvd. Ühesõnaga, kogu kuulsus on pandud müüma kõikvõimalikes variantides.
Teise kategooriana keha trimmimises on dieedid. Näiteks on Atkinsi dieedi kuulsaks teinud Ben Affleck, Jennifer Aniston, Geri Haliwell, Sarah Jessica Parker jne. Seda dieeti peetakse nii meelelahutusäris kui modellinduses. Lisaks on veel veregrupi ja rohelise tee jne dieedid. Kuulsate inimeste ära kasutamine viib teabe massidesse, mis omakorda võimaldab koore koguda dieedi välja töötajal. Sellest saab teha raamatuid, dvd’sid ja tõsielusarju. Kõik see on hoo sisse saanud tänu kuulsatele nälgijatele.

Kolmandaks on olulise tõuke andnud oma kehaga mitte rahul olevad kuulsused ilukirurgiale ehk siis „Nip/tuck” ärile. Staarid aina korrigeerivad ennast siit ja sealt. Kuid samas, kes naistest ei tahaks Nicole Kidmani nosplit ja Angelina Jolie huuli. Mehed, miks mitte olla selline kui Will Smith. Loomulikult kogu ilu protsessi võimendab ajakirjandus, kes on tohutu surve ilule peale pannud. Pidevalt spekuleeritakse kellegi kehakuju muudatuste üle, kust need tekkinud on. Samas miks ei peaks ajaleht sellest jälle kirjutama, kui see müüb maha veel ühe eksemplari. Kuna meedia võimendab keha kuju olulisust, siis on kuulsus jälle hea reklaami kanal, kes toob ilukirurgide ukse taha lihtrahva.

Nüüd kui kõik tundub olevat normaalne, siis tuleks veel staarid lihtsalt ka riidesse panna. Staaride mõju rõivatööstusele on tohutu. Nimelt liiguvad kõlakad, et megastaaridele makstakse palju raha, et nad tuleksid kohale mõnele haute couture moeshowle ja esireas istuksid. Miks see kasulik on? Lihtsalt see läbi tunneb press rohkem huvi ürituse vastu ja kaubamärk leiab laiemat avalikku kajastamist. Üldiselt catwalkil olevaid riideid ostetakse vähe seljast ära. Riided laval on väga kallid, mida saavad endale ainult rikkad lubada ja lisaks tihtipeale on tegu liigsete ekstravagantsusega, mida on keeruline välja kanda või üldse kanda. Kassat ikkagi teevad ready-to-wear riided, aksessuaarid ja parfüümid. Kogu moeshow eesmärk on meelitada ligi rikkaid, kellest enamus on ka kuulsad ning see läbi luua eksklusiivne aura brändi ümber. Seda vajab tava tarbija.
Moeshowl on võimalus kasutada ära ka kuulsusi ise moeshowle esinema kutsudes. Või hoopis modellidest endist saavad staarid. Nagu Eestil on endal uued Karmen Pedaru (D&G reklaamis) ja Tiiu Kuik. Nemad on ka ilusad tüdrukud, kes on tõmmatud reklaamidele.

Välimus võib viia ka kuulsuseni vähem tuntumad inimesed. Nimelt kunagi andis Gianni Versace Hugh Granti kaaslasele Elizabeth Hurley’le ühe oma haaknõeltega kleidi kanda filmi esilinastuseks, mis tõi tohutu kajastuse meedias. Tippdisainerid teevad sarnaseid diile pidevalt, pakkudes õigele inimesele õiget kleiti õigel ajal, eesmärgiga leida tasuta reklaami.

Lihtsa inimese jaoks on see kui meelelahutus, näha ilusaid ja kuulsaid inimesi kaunites ja vahest ka kummalistes riietes. Nii võib isegi ära tunda midagi, mida ise tahaks kanda ja saada hea moe vihje. Lisaks kui sa ikka kannad sama riiet kui iidol, näitad sa ülesse ka kuulumist fännide hulka.
Reklaam peab inimesele peegeldama suurust ja võimsust, mis nendega juhtub, kui seda kaubamärki kasutada. Kui peeglina kasutada kuulsust võib olla sellel suurem mõju. Kogu sellest kuulsustega reklaamide protsessist võidavad kõik osapooled. Tootjad on rahul, et nende kaup müüb. Kuulsused müüjatena on tasutud ja nad muutuvad veelgi edevamaks. Tavaline tarbija maksab selle kõik kinni ja näeb hea välja selle juures. Kuigi väike dieet ei teeks ikkagi paha…

Mulle meeldis see video seal teksti keskel. Hästi hea mõte oli sul see niimoodi sinna vahele panna.
ReplyDelete