Minu jaoks äärmiselt küsimust tekitav ja väga ebameeldiv kampaania on Tourest 2009 promomise lahendus. Sellega seoses tekib palju küsimusi. Miks ahv? Miks näeb ahv välja nagu tädi? Miks selline tunnuslause? Kust selline body copy? Miks lihtsalt ilusat maailma pilti ei kasutatud, mis isu tekitaks?
Personaalselt leian, et kuidagi imelikult mõjub ahv, kes näeb välja nagu tädi. Sellest postrist saab absoluutselt kinnitust fakt, et inimesed pärinevad ahvidest. Võibolla oligi asja eesmärk see, et inimene tunneks end ära. Ohoo, see olen ju mina, ahv. Läheks puhkusele? Ei tea aga kas tädid tahavad ennast pildil nii näha. Üleüldse ahvid on koledad loomad. Kui reklaamiga tahaks asju maha müüa tuleks seal kasutada koeri. Kuigi samas koera kasutamine sümboliseeriks pigem vaesemehe puhkust maal vanavanemate juures, aga ahv see on ikka maailma loom, selleks tuleb reisida, et teda näha.
Kas leitakse, et see visuaalne keel mõjub veebis, prindis ja outdooris inimesele apetiitsena? Vana tõde on see, et inimene sööb silmadega. See kampaania sunnib aga silmi sulgema või mujale vaatama. Suuremat isu minus, kui reklaamitarbijas, oleks igal juhul tekitanud kaunis looduspilt või linnake. Messile minnakse otsima mega häid pakkumisi. Oleks võinud hoopis kliendi potentsiaalset kasu kuidagi kommunikeerida.
Nähes Eesti Päevalehe esikaanel reklaami läks asi ikka veel rõvedamaks. Tegin asja, mida väga paljud inimesed ei tee. Lugesin läbi kogu reklaami.! Tule taevas appi! „Lase fantaasial lennata ning tunne, kuidas selga kasvanud karv messikeskusesse astudes vaikselt maha pudeneb.” Selga kasvanud karv? Miks selline lause? Kas see tõesti toob inimesed messile ja tõmbab lisatähelepanu kui külastamisväärt üritusele? Sellistel puhkudel tekib mul küsimus, kes selle reklaami välja mõtles ja valmis tegi ning miks klient sellise asja üldse ära kinnitas...?!
Personaalselt leian, et kuidagi imelikult mõjub ahv, kes näeb välja nagu tädi. Sellest postrist saab absoluutselt kinnitust fakt, et inimesed pärinevad ahvidest. Võibolla oligi asja eesmärk see, et inimene tunneks end ära. Ohoo, see olen ju mina, ahv. Läheks puhkusele? Ei tea aga kas tädid tahavad ennast pildil nii näha. Üleüldse ahvid on koledad loomad. Kui reklaamiga tahaks asju maha müüa tuleks seal kasutada koeri. Kuigi samas koera kasutamine sümboliseeriks pigem vaesemehe puhkust maal vanavanemate juures, aga ahv see on ikka maailma loom, selleks tuleb reisida, et teda näha.
Kas leitakse, et see visuaalne keel mõjub veebis, prindis ja outdooris inimesele apetiitsena? Vana tõde on see, et inimene sööb silmadega. See kampaania sunnib aga silmi sulgema või mujale vaatama. Suuremat isu minus, kui reklaamitarbijas, oleks igal juhul tekitanud kaunis looduspilt või linnake. Messile minnakse otsima mega häid pakkumisi. Oleks võinud hoopis kliendi potentsiaalset kasu kuidagi kommunikeerida.
Nähes Eesti Päevalehe esikaanel reklaami läks asi ikka veel rõvedamaks. Tegin asja, mida väga paljud inimesed ei tee. Lugesin läbi kogu reklaami.! Tule taevas appi! „Lase fantaasial lennata ning tunne, kuidas selga kasvanud karv messikeskusesse astudes vaikselt maha pudeneb.” Selga kasvanud karv? Miks selline lause? Kas see tõesti toob inimesed messile ja tõmbab lisatähelepanu kui külastamisväärt üritusele? Sellistel puhkudel tekib mul küsimus, kes selle reklaami välja mõtles ja valmis tegi ning miks klient sellise asja üldse ära kinnitas...?!
Samas, kas see kõik mõjub negatiivelt ning kas ma ei lähe messile? Kas ma protestin õuduse vastu? Vaevalt küll, absoluutselt lähen jalutan läbi ja vaatan mis pihku jääb. Äkki mõni soojamaa reis. Võtan kaasa ka mõne sõbra, suurendame külastajate arvu. Las siis messikorraldajale rõõmustab suure külastajate arvu üle. Järgmine aasta on neil siis põhjus vestluseks oma kujundajaga a la “See eelmise aasta ahvi kampaania töötas 100%. Tee midagi sarnast ka see aasta.”
Muidugi vaatan messil ka ahve, kes seal ringi jooksevad. Loodan, et keegi ei mõtle, et mina end ahvina tunnen ja sellepärast seal olen.

Ma pole juba ammu nii palju naernud, kui seda kirjet lugedes.
ReplyDelete/...Ohoo, see olen ju mina, ahv.../
Tegelikult, kui ma esimest korda seda reklaami nägin, sain väikse šoki. Öäk, oli mu esimene refleks. No, aga messile lähen ikka.
Tõesti, üks absurdsemaid reklaamtekste, mida ma näinud olen. Halb!
ReplyDelete