Pakutav hüvitis kliendile peaks olema selline, mida on lihtne tarbijale kirjeldada, sihtgrupile sobiv ja mida saab majanduslikult ettevõte endale lubada. Üheks viisiks on punktide/kleepsude/templite kogumine. Need on formaalsed ja mõõdetavad lähenemisviisid võimalike klientide tähelepanu võitmiseks ja hoidmiseks. Kliendi jaoks on tegemist eraldi valuutaga, kaupmehe jaoks aga lojaalsuse hüvitamisega ja loomulikult ostusageduse suurenemisega. Ühe kleepsu väärtus ei ole teab mis suur, aga aina enam ja enam tarbides ning kogudes jõuadki lähemale oma preemiale. Selline müügi edenduse meetod loob soodsa olukorra sagedasteks külaskäikudeks ühes ja samas kaupluses.
Populaarse näitena on pikka aega käinud kleepsu kampaania Rimi hüpermarketites. Ostes saja krooni eest saad kogusse kleepsu. Motivaatorina peavad mõjuma klaasid, taldrikud, noad kahvlid jms. Kas sellised auhinnad on põnevad ja panevad inimesi teatud kauplusesse ostma minema ja on see valuuta-kleeps väärtuslik? Jah, Rimi kleepekatel on Internetis turg olemas, kus inimesed on nõus asju kleepsude vastu vahetama. Kullaketrajad.net leheküljelt võib näha, kuidas kleeps on nii oluline: „vajaksin hädasti 16 kleepsu. Äärmisel juhul piirdun ka 6-ga. Vahetan neid ploomide vastu.” Kleepsude mustturg tegutseb ka Interneti oksjonite lehel nagu osta.ee või võimalike vahetus kaubana pakutakse buduaar.ee foorumites naisteajakirju. Leidub ka juhuseid, kus rull kleepse on poest lihtsalt ära virutatud.
Kleeps ja punkt tekitavad hasarti, et saada endale lisa hüvesid. Mõtle, kui ainult paar kleepsu on puudu, et saada odavamalt nõude komplekt. Suure tõenäosusega sooritad sa hulga oste kauplusest, et puudu olev märgis kätte saada ja ennast võitjana tunda.
Tasuta saadud asjade hea külg on see, et nad on saadud ikkagi tasuta. Selliste müügiedendus meetodite vastastele, kes neis kampaaniates ei osale ja peab neid ebaotstarbekateks saab vastuargumendiks olla puht inimlik ratsionaalne mõtlemine. Ma ju külastan kauplust nii kui nii, miks mitte koguda templit ja saada mingit hüve selle eest vastu.
Sarnasel meetodil töötavad kõik punktikogumise programmid lennukompaniidest krediitkaardi väljastajateni. Stiimul on see, et inimesed jääksid kindlaks ühele kaubamärgile ja harjuksid selle tarbimisega. Oluline korraldaja poolt oleks jälgida, et tasu ei läheks kliendi silmes mõttetuks ning see läbi ei devalveeruks olulisel määral kogu ettevõtmine. Vastasel korral võidakse kaaluda konkurendi teenuste ja templite juurde pöördumist.
Oluline on, et klient tunneks tema lojaalsust hinnatuna läbi sihtgrupile kasuliku auhinna ning lisaks peab see süsteem olema lihtne jälgida ja kaasa mängida. See lihtsalt hõlbustab suuremat osalemismäära ja korduvoste.

mul on niisama 6 kleepsu. aga ma ei vaheta neid ploomide vastu... suure tõenäosusega ei vaheta üldse :)
ReplyDeleteElo, osta minult 44 kleepsu juurde ja saatki Rimi klaasid endale. Ja muideks mu müügi hind on 44 kleepsu korda 100 krooni 4400 krooni. See ei ole ju probleem. Võid ka bensiinis maksta ;). teeme diili?
ReplyDeleteVäga lugemakiskuv pealkiri! Õige turundaja nipp!
ReplyDelete