Sunday, November 30, 2008

Ilm turunduse mõjutajana?

Kas ja mil moel võib tormine ilm mõjutada turundust? Kindlasti ei ole ilm üks peamistest teguritest, millele kampaania korraldamisel mõeldakse. Kuid samas, kui läheb tormiseks mölluks nagu eelmisel pühapäeval, siis pole selleks päevaks/ilmaks planeeritud turundustegevusel suurt šansi eesmärkide saavutamiseks. Ilm on lihtsalt nii hull, et tavareklaam jääb tähelepanuta. Ekstra tähelepanu köidab hoopiski reklaam, mis ähvardab kohe minema lennata või teele/kaela kukkuda. Mitmed bannerid oli tuul konstruktsioonist lahti harutanud ja need lehvisid eluohtlikult reklaamisõnumit pealetükkivalt kuulutades. Lisaks paindunud reklaamalused, mis köitsid tähelepanu ja tekitasid samas hirmugi.


(Pildid Postimees.ee veebilehtelt)

Hea ilmatunnetuse ja turundusvaistuga olid ilmselt kaubamaja Stockmann tegijad, kes ajastasid soodusostupäeva lumetormise taustaga. Kes aga tormi käest varju sai, seda ootasid soodushinnad -15% ja muidu mõnus meeleolu. Üllatav oli seegi, et allahindlus kehtis ka kosmeetikatoodetele. Mul oli hea meel, et head hinnad mindki kohale tirisid. Oma esimesi kroone jõuluostudele loovutades, ununes aeg ja ruum ning mure kodutee pärast. Samas ega tunglemist ei olnud, niisama jalutajaid ka mitte. Kes kohal, see ka ostis. Sisseostude meelisartiklid olid muidugi ka jopid, mütsid ja saapad. Küsimus: kas ilm ajas ostukampaania luhta ja kas Stockmann oli kaotajate poolel? Vaevalt! Kõik, kes olid vähegi headest hindadest huvitatud, olid kohal ja šoppasid. Usun, et kaubamaja vabanes oma laovarudest märgatavalt. Ilm selekteeris lihtsalt potentsiaalsed kliendid mittepotentsiaalsetest.

Kujutan ette, et nädalavahetuseks planeeritud turundus- ja müügiüritused võisid saada tormisest ilmast ka hetkelise tagasilöögi. Nii näiteks nappis ilmselt huvilisi vanalinnas algaval jõuluturul või siis Olde Hansa mandlimüüjatel. Õnneks on nende müük kavandatud pikemale ajaperioodile, mil on loota ka tarbijasõbralikku ilma.

Kes võisid võita usaldust ja kliendisoosingut sellest katastroofist? Ilmselt ka lennu- ja laevareisi teenust pakkujad. Neil ettevõtteil oli võimalus tõestada kõrget klienditeeninduse taset ning hoolivust oma kliendist. Majutada hotelli, transportida koju, pakkuda hüvitisi. Ja meelelahutust laeval, mis ootas randumisluba 7 tundi. Garanteeritud on edaspidine kliendilojaalsus ükskõik kui tormine ka tulevikus (nii majanduselus kui ka merel) poleks.

Positiivsed kangelased ja „elupäästjad“ olid töökad lumekoristajad. Reklaamikandjana oleks olnud nad head sõnumi edastajad. Alternatiivreklaamina oleks võinud osta/müüa ära lumesahkade küljed ja need reklaami täis lüüa, a la „puhaste teede sõber on…”.

No comments:

Post a Comment

Tutvusid? Avalda arvamust...